Eurorepar Car Service

Verkkopalvelut

LASKE HUOLLON HINTA JA VARAA AIKA VARAA AIKA
Mikä on Eurorepar Car Service? Uutiset Palvelut Varaosa-valikoimamme Ota yhteyttä
EUROREPAR Car Service
Huollot
Korjaukset
Kaikki merkit
Mikä on Eurorepar Car Service? Uutiset Palvelut Varaosa-valikoimamme Ota yhteyttä
Ota yhteyttä
Uutiset
Kysy asiantuntijalta

Kysy asiantuntijalta

Kysymyksesi:

Autoni takuu on voimassa. Pysyykö se voimassa, jos huollatan autoni Eurorepar Car Servicellä?

Vastauksemme:

Kyllä. Kun varaat autollesi huollon Eurorepar Car Service -huoltopisteessä, kerro meille, että autosi takuu on edelleen voimassa. Varmistamme erityisesti, että autosi huolto tehdään valmistajan ohjeiden mukaan. Kun autosi huolletaan valmistajan ohjeiden mukaan, voit valita vapaasti huollon suorittavan korjaamon ilman, että takuu vaarantuu.

 


Katsastus:

Kysymyksesi:

Kauanko katsastus kestää?

Vastauksemme:

Katsastus kestää yleensä noin puoli tuntia ja huoltopisteesi voi hoitaa auton katsastuksen huoltokäynnin yhteydessä.

 


Renkaat:

Kysymyksesi:

Vaikuttaako renkaideni kunto polttoaineenkulutukseen?

Vastauksemme:

Renkaiden kulumisella ja väärällä rengaspaineella on iso merkitys polttoaineenkulutukseen. Renkaat on suunniteltu taloudellisiksi tietyllä ilmanpaineella; jos painetta on liian vähän, renkaan vierinvastus kasvaa. Se voi nostaa polttoaineenkulutusta jopa 20%. Myös liian korkea ilmanpaine voi lisätä polttoaineenkulutusta. Varmista, että tiedät autoosi suositellut rengaspaineet, jotka löydät yleensä käyttöohjekirjasta tai autossa (yleensä oviaukossa) olevasta tarrasta.

Jos kulutuspinta on loppuun kulunut, renkaat eivät myöskään toimi parhaalla mahdollisella tavalla. Pidon heikkeneminen aiuehuttaa myös polttoaineenkulutuksen kasvamisen kiihdytyksessä.

 


Jarrut:

Kysymyksesi:

Mitä eroa on rumpu- ja levyjarruilla?

Vastauksemme:

Rumpujarruissa on jarrukengät kitkapintoineen rumpujen sisällä. Kenkiä työnnetään ulospäin, jolloin ne puristuvat rumpua vasten ja hidastavat vauhtia. Levyjarruissa puolestaan on jarrupalat, joiden kitkapinta on jarrulevyä vasten. Jarrupaloja puristetaan levyyn, jolloin kitka hidastaa vauhtia.

Levyjarrujen jarrutusteho on yleensä suurempi ja useimmissa autoissa on levyjarrut ainakin etupyörissä. Joissakin malleissa on vielä rumpujarrut takapyörissä, joiden vaikutus jarrutuksessa on pienempi.

Molemmat jarrutyypit toimivat samalla periaatteella, hidastaen autoa kitkalla, joten molemmat kuluvat ajan mittaan.

 


Ilmastointi:

Kysymyksesi:

Kun käynnistän ilmastoinnin, auton jäähtyminen kestää kauan. Mistä se johtuu?

Vastauksemme:

Auton ilmastointilaite on hämmästyttävän monimutkainen. Ongelmaan voi olla useampia syitä. Koulutetut mekaanikkomme huoltavat ilmastointilaitteita jatkuvasti ja useimmat ongelmat ovat nopeasti paikannettavissa. Tule käymään ja kertomaan ongelmasi jo tänään - löydä lähin huoltopisteesi

 


Akku:

Kysymyksesi:

Miksi akun merkkivalo palaa?

Vastauksemme:

Jos mittaristossa palaa akun kuvalla varustettu merkkivalo, syynä voi olla akun heikko kunto tai varaustila, tai laturin vika.

Joka tapauksessa akku ja latausjärjestelmä on mekaanikon tarkastettava. Jos akku ei lataudu, autoa ei voi enää käynnistää.

 


Näkyvyys:

Kysymyksesi:

Mitä xenon-valot ovat?

Vastauksemme:

Xenon-valot ovat melko uusi varuste moderneissa autoissa. Niiden valo on valkoisempaa ja lähempänä päivänvalon sävyä kuin halogeenien. Ne ovat paljon tehokkaammat ja kestävät kauemmin kuin halogeenivalot.

Xenon-valoissa on erityinen polttimotyyppi. Se on täytetty xenon-kaasulla ja se sytytetään 20 000 voltin jännitteellä (verrattuna perinteisten polttimoiden 12 volttiin).

Mekaanikkomme auttavat xenon-polttimoiden vaihdossa.

 


Pakoputki:

Kysymyksesi:

Autossani e ole tehoa ja oranssi varoitusvalo palaa kojelaudassa.

Vastauksemme:

Katalysaattorissa tai happitunnistimessa saattaa olla vikaa. Happitunnistin sijaitsee pakoputkessa ja sen avulla määritetään moottorin ilman ja polttoaineen seossuhde. Jos anturi antaa virheellistä tietoa, moottori ei saa oikeaa seosta. Moottorin teho laskee ja saattaa rajoittaa ajonopeutta ja kiihtyvyyttä.

Jos katalysaattori on vioittunut, pakokaasua ei puhdisteta. Moottori saa tästä tiedon ja siirtyy hätäkäyttöohjelmaan.

Ota joka tapauksessa yhteyttä lähimpään Eurorepar Car Service -huoltopisteeseen, joka voi määrittää vian ja ehdottaa ratkaisua.

 


Hammashihna:

Kysymyksesi:

Milloin hammashihna pitäisi vaihtaa?

Vastauksemme:

Hammashihnan käyttöikä riippuu auton merkistä ja mallista sekä ajotavoistasi. Jokainen autonvalmistaja ilmoittaa hammashihnan vaihtovälin vuosina a kilometreinä. Hyvin yleisenä ohjeena voidaan sanoa, että hammashihna pitäisi vaihtaa viimeistään 5 vuoden välein. Jos ajat paljon, hihnan vaihtoväli on usein 100 000 - 150 000 km.

Mikä tahansa vaurio hihnassa tarkoittaa tietenkin, että se on vaihdettava välittömästi.

Joka tapauksessa autosi käyttöohje- tai huoltokirjassa on valmistajan suosittelema hammashihnan vaihtoväli. Ellet ole varma, tule käymään. 

 


Jousitus:

Kysymyksesi:

Autoni kallistelee kaarteissa ja nyökkää syvään jarrutuksessa. Mistä se voisi johtua?

Vastauksemme:

Todennäköisin syy ovat iskunvaimentimet, jotka ovat kuluneet tai vaurioituneet. Oikein toimivat iskunvaimentimet estävät liian suuren kallistelun ja nyökkäämisen. Auton kori kallistuu normaalisti kaarteissa jonkin verran, mutta jos olet huomannut selvän mutoksen auton käytöksessä, on syytä tuoda auto mekaanikon tarkastettavaksi.

Jos auton koko jousitusjärjestelmä ei ole täysin kunnossa, autosi ei ole yhtä taloudellinen ja vielä tärkeämpää, se ei ole täysin turvallinen.

 


Mekaaniset korjaukset:

Kysymyksesi:

Jos autoni hajoaa, voiko sen hinauttaa Eurorepar Car Service -huoltopisteeseen?

Vastauksemme:

Kyllä. Eurorepar Car Service -huoltopisteissä on oikeat työkalut ja osaaminen yleisimpien merkkien korjauksiin. Autosi merkistä riippumatta olemme täällä auttaaksemme sinua. Löydä lähin huoltopisteesi ja ota yhteyttä.

 


Öljyn tarkastus:

Kysymyksesi:

Miksi moottorini kuluttaa öljyä?

Vastauksemme:

Autosi moottori on monimutkainen koneisto, jossa on paljon liikkuvia osia. Useimmat osat ovat metallia, ja jotkin niistä hankaavat toisiaan vasten. Esimerkiksi männät liikkuvat ylös ja alas sylintereissä, hangaten sylinterin seinämään.

Moottoriöljy voitelee tämän prosessin. Siitä huolimatta osien välillä on kitkaa, joka aiheuttaa mikroskooppisten metalli ja öljyhiukkasten syntymisen, jotka öljy sitoo itseenä.

Voiteluöljyä kuluu hitaasti tämän voitelun vuoksi. Ajan kuluessa öljymäärä vähenee ja sitä on lisättävä tai vaihdettava uuteen.

Jäsenten alue Liity Eurorepar Car Service -verkostoon Ota yhteyttä

Palvelumme

Huolto
Huolto
Katsastus
Katsastus
Renkaat
Renkaat
Jarrut
Jarrut
Ilmastointi
Ilmastointi
Akku
Akku
Näkyvyys
Näkyvyys
Pakoputkisto
Pakoputkisto
Hammashihna
Hammashihna
Jousitus
Jousitus
Mekaaniset korjaukset
Mekaaniset korjaukset
Öljyhuolto
Öljyhuolto

Kysy asiantuntijalta

Huoltopisteet

Ota yhteyttä

Liity verkostoon

Hyödyt
Käytännön asiat
Ota yhteyttä
Euro Repar Car Service: luottamuksen arvoinen
Copyright ©2022 Eurorepar Car Service Sivukartta Tietosuojakäytäntö Lausunto modernista orjuudesta Hallitse evästeitä Euro Repar Car Service: luottamuksen arvoinen